Skip to content

Az eredményes működési folyamat

Az eredményességet jelző három tényező – a nyereségesség, ügyfél-elégedettség és a fejlődő csapatok – a szervezet működési folyamatainak következményei. Ha javítani szeretnénk a szervezet eredményességét, akkor az eredményeket meghatározó folyamatokon kell alakítanunk.

A modellünk abból indul ki, hogy a sikeres szervezetet jól működő, eredményes csapatok alkotják. A csapatok eredményességét meghatározó működési jellemzőket Richard J. Hackman professzor kutatásainak eredményeire alapozva három csoportba bontjuk.

A csapat teljesítmény-stratégiája: hogyan tud a csapat egyensúlyt teremteni a folyamatok optimalizálása és a változó igényekhez történő alkalmazkodás között?

Csapat erőfeszítés: mekkora erőfeszítést tesznek a csapat tagjai önállóan és összehangoltan a kitűzött eredmények elérése érdekében?

Képességek érvényesülése: mennyire képes a csapat új tudást integrálni a működésébe és mennyére képes támogatni a csapattagok egyéni tehetségének kibontakozását?

Az eredményes működéshez vezető folyamatok beindításához megfelelő feltételeket kell teremteni a cégben működő csapatok számára. Ezen feltételek teljesülése nélkül a csapatokról nem várható el a hatékony működés. A legtöbb esetben a kudarcba fulladt agilis átállási kísérletek mögött éppen az áll, hogy a szervezet nem tudta megteremteni az eredményes működéshez szükséges feltételeket.